Ma mare i GNU/Linux

Ho sent molt, Elena. Costa un poquet no parlar de GNU/Linux… A vore si un dia escric en alcoià tot astò. ajjaja mos mos mos mos mos!!!

Ma mare no sap què és Windows. Bé, potser ho sap, però no ho fa servir.

Ma mare treballa amb GNU/Linux. I no només navega per internet, sinó que escaneja fotografies i s’està fent un àlbum propi a l’ordinador. Mentres juga a diversos jocs per internet, sent música des del CD de l’ordinador; escriu documents i els imprimeix, rep i obre els arxius adjunts dels mails, etc.

I ella no nota cap diferència respecte a res, perquè s’ha ensenyat directament amb GNU/Linux. Ha aprés a treballar amb ell i no li costa gens ni mica ja -bé, s’ha d’admetre que de quan en quan té problemes, al igual que podria tindre-los amb windows-.

Ma mare fa servir GNU/Linux diàriament. Pot navegar per miler de pàgines de jocs d’eixos en xarxa i no té mai cap problema de que un virus entre a l’ordinador i es carregue les seues fotos o que s’instal·le cap programa espia d’eixos que foten al windows contínuament. Ma mare té un sistema estable (que jo, de quan en quan, li desestabilitze) i no troba a faltar res. I poc a poc agafa experiència, i jo estic tranquil perquè ella treballa amb un sistema lliure, desenvolupat per milers de persones desinteressades, que té un codi font obert al qual qualsevol pot accedir i sabem que no hi ha cap cosa oculta al sistema que puga agafar les nostres dades o registres d’allò que anem fent.

A part d’això, he d’admetre que de quan en quan li faig alguna. Perquè ha d’anar aprenent una miqueta, són xorradetes. Per exemple, ma mare treballa amb un ratolí sense fils. Llavors aquest matí li he llevat la part que es connecta a l’ordinador. Li l’he deixada damunt de l’ordinador per a que ella mateixa ho veja i pense que això s’ha de connectar en algun lloc. Perquè ho sap, però necessita practicar-ho una miqueta.

Així que, com un pare orgullós del seu fill, és com jo em sent cada volta que ma mare treballa amb GNU/Linux i no em pregunta o em diu “jo a Windows…” (que és el que contínuament em diu moltíssima gent… què pesats!).

Ma mare i GNU/Linux

Deixa un comentari

