Deixe el treball

Doncs això mateix. Les raons són moltes i variades.

Després de quatre mesos he pogut saber què m’agrada i què no m’agrada de la fàbrica. Finalment he sabut en què consisteix el meu treball com a enginyer i ha sigut en aquest moment quan ho he decidit.

El treball a una fàbrica és dur. Existeix una tensió contínua entre treballadors i “la gent de dalt”. M’he passat tres mesos cronometrant el treball dels operaris, observant-los i, finalment, he hagut d’agafar la responsabilitat de posar preu al seu treball. Això suposa influir directament en el sou que guanyarà cada treballador i, és clar, fixar preus és una “lluita” contra ells. Jo tinc clar que s’ha de pagar un preu/hora concret -que és el que diu el cap de tot- i a partir d’això i els temps que triguen en fer les seues operacions, pose un preu a cada parell que fan.

I això és una lluita que no vull. No perquè no puga o no em senta capacitat, sinó perquè jo tinc clar que aquest no és el treball de la meua vida i no vull entrar a una lluita que m’afecta directament a la moral: perquè controlar els sous de la gent és una cosa complicada. He d’admetre que els treballadors són massa desconfiats i s’ho miren tot malament i això fa que el treball siga encara més difícil.

Des d’un principi he procurat ser sincer amb ells, explicar-los-ho tot, com trec els preus, com els cronometre, etc. Tot i així, m’he trobat amb total desconfiança i amb coses que no m’agraden en el seu comportament vers mi. I això que m’he passat tres mesos de bon rotllo.

Però és que la pela és la pela i ficar-se en aquestos temes és fotut. I si el treball no t’acaba de motivar, més encara.

Així que avui he parlat amb el cap de tot, li ho he explicat i no m’ha deixat anar amb aquesta explicació. Així que li he dit una mitja-mentida. Li he dit que m’havia inscrit a unes beques per treballar a l’estranger (veritat) i que ja m’havien agafat per treballar a França (mentida). En eixe cas el cap s’ha mostrat compresiu i m’ha deixat anar.

En definitiva: ha sigut una bona experiència, he après molt, he conegut un “món” que no coneixia i he vist que aquest tipus de treball no m’agrada.

Ara toca estudiar i, si es pot, dedicar-me una mica més a GNU/Linux i les xarrades/tallers i cursos.

Deixe el treball

Deixa un comentari

