El temps

Els dies.

Les hores.

El pas del temps. Els amics. El treball. Allò que vull i allò que mai he volgut. No és pas per què sóc com sóc i això em suposa perdre les coses que m’estime. Potser els amics, potser la família, potser el meu amor. Qui sap per què som com som, per què actuem com actuem i per què pensem com pensem.

Últimament passe molt de temps amb mi mateix, no em relacione molt amb d’altres persones. És curiós, però ja vaig descobrint-me: tinc facilitat per començar relacions amb persones, però no per continuar-les. Es tracta realment de que a primera vista puc semblar prou sociable, però en el fons no ho sóc: més enllà de la primera aparença no hi sé estar. No sé què dir, no sé què pensar.

Potser a vegades sóc massa impulsiu, això no crec que siga dolent.

Ja han passat 25 anys. I és probable que tornen a passar. Com serem? Amb qui estarem? On serem?.

Què som?. Què som?. És important que a la vida prenguem consciència de nosaltres mateixos. Jo ara estic molt lluny d’aquest punt, no sóc capaç de controlar-ho, és com si la vida passara… davant meu. Sempre dic que a partir d’aquest moment o d’aquest altre canviaran les coses, que jo canviaré. I potser serà així, o potser no.

No som més que records i els nostres pensaments no són més que productes d’aquests records. Si les coses hagueren sigut diferents, seríem altres completament diferents.

Preguntava un mestre al començament de curs en filosofia: Qui som?. Ara ho sé, no som res. En realitat no som res. És a dir, per sota d’aquests ulls, d’aquesta boca, d’aquest cervell plagat de records, no hi ha res. Si la nostra vida haguera sigut una altra, seríem altres.

Qui som?. No som res. I en no res ens convertirem.

Llavors, no cal preocupar-se, el no res no fa mal ningú…

El temps

Deixa un comentari

