Els dominis .CAT

No fa molt, s’ha iniciat una campanya per part dels domini.cat per a què posem a les nostres pàgines un quadret com el següent:

Cada dia ixen 5 nous enllaços als quals la gent pot fer clic i visitar altres pàgines amb domini .cat. No està mal la idea, jo ja ho he afegit a somgnu. Parlant de somgnu, al desembre vaig demanar el alta per tindre el domini http://www.somgnu.cat, llavors m’ho van denegar. Clar, suposadament has d’assegurar que fomentaràs el català o la cultura catalana i jo vaig donar com a adreça de referència el meu antic blog (http://mdk.blogia.com). Jo explicava una miqueta sobre què tractaria la pàgina i eixes coses, però res, no m’ho van donar. També van tindre raó en certa manera, el meu blog no tenia res (o poc) a veure amb la finalitat a la qual anava somgnu. Als set mesos ho vaig demanar (a principis d’aquest agost) i m’ho van donar.

Està bé, ja som .cat.

Bé. Però tornem al principi i al quadret que fa referència a altres direccions .cat. I és ací on trobem el forat dels dominis .cat, un forat estrepitós. I és que dels 5 dominis .cat que ixen cada dia, tres d’ells estan inactius, en construcció o simplement encara no s’han comprat i l’empresa de hosting ja se n’aprofita d’ells.

Si mirem els enllaços de dalt:

I cada dia la mateixa cosa, 5 nous enllaços dels quals la meitat no funcionen. Clar, i després diuen que hi ha 20.000 dominis validats:

 Una llàstima que hi haja tants dominis inactius. Aviam, realment no és problema dels dominis .cat, més bé és problema de que l’script que mostra aleatòriament dominis .cat, no està ben programat, perquè no pot ser que més de la meitat de les pàgines que mostra cada dia, no estiguen actives, estiguen en construcció o simplement no estiguen registrades.

Pense que per crear una xarxa en català no és necessari augmentar la quantitat, sinó la qualitat. La viquipèdia és un bon exemple: hi ha molts articles, però la qualitat de gran part d’ells és pèssima.  Això es comprova simplement prement-el botó d’article a l’atzar i és probable que ens trobem amb un article de tres línies en construcció, o bé tres línies i ja els va bé, etc.

Si sóc català, no sóc tonto. Jo busque els continguts que tinguen qualitat per informar-me, si són en català, millor. La viquipèdia està molt bé, però hi ha articles que en castellà estan molt millor i preferisc la versió castellana que la catalana. Per això dic que és millor qualitat que quantitat: més val 10.000 articles en català de gran qualitat que 70.000 dels quals 69.000 són de qualitat molt baixa.

Doncs el mateix portat a les pàgines web: més val que les pàgines que hi haja siguen de qualitat per tal de que els catalans les visiten pel seu contingut, i no només per la seua llengua.

Els dominis .CAT

5 pensaments sobre “Els dominis .CAT

  1. Els dominis .CAT

    Fa poc els de domini.cat han tret un script molt interessant per a que l’afegim a les nostres webs. Aquest script mostra aleatòriament 5 dominis .cat cada dia. Però, més de la meitat d’eixos dominis estan inactius, en construcció o són pàgines …

  2. tramuntana diu:

    Caldria diferenciar, i això la fundació PuntCAT no ho ha fet, entre un domini inactiu i una pàgina web inactiva. Jo tinc un domini .CAT, l’utilitzo molt en el correu electrònic i en determinades webs d’accés restringit per un grup d’amics.

    Estic utilitzant el meu domini per comunicacions en línia en català, un dels requeriments dels .CAT, però això no implica que hagi de tenir-hi penjada una web pública, no?

  3. Pau diu:

    Doncs a les condicions, la que més es pareix a la teua és:

    Particulars, grups, empreses, associacions, entitats, organitzacions o iniciatives de qualsevol tipus i personalitat jurídica que facin comunicacions en línia en català. (cal donar la URL)

    No deixa clar si és necessari o no penjar una web pública. Tot i així, em queixe realment de l’script que han fet, no pot ser que més de la meitat dels enllaços no porten enlloc.

    En fi…

  4. vols dir que aquesta llista de dominis no és de els ultims dominis registrats? Jo vaig sentir que eren els ultims, i clar alguns deuen estar encara inactius.

  5. No, segur que no són els darrers registrats. Per exemple, hi havia un que era una pàgina d’un polític que es presentava a les eleccions del 27-M (i que, evidentment, ja no s’havia tornat a actualitzar).

Deixa un comentari

