Idea per campanya en favor de la llengua

Estava mirant Vilaweb i he trobat una notícia que comenta que el Govern català i el de les Illes Balears han arribat a un acord per compartir i impulsar la llengua fent campanyes conjuntes. A arrel d’això se m’ha passat pel cap una possible campanya en favor de la llengua que m’apunte per ací, perquè m’ha agradat.
La qüestió és agafar a un nombre concret de ciutadans catalans, valencians i mallorquins (C-V-M) i que comence:

C – Jo sóc català

V – Jo sóc valencià

M – Jo sóc mallorquí

Es tracta d’anar mostrant de forma alterna a les diferents persones, alternant entre el seu orígen per a que es diga el mateix i que la gent veja que tot dient el mateix, hi ha diferents accents: però el que es diu és el mateix. Per exemple:

C – … i m’agrada la meva llengua

V – … i m’agrada la meua llengua

M – … i m’agrada la meva llengua

Crec que la idea queda més o menys clara i considere que estaria prou bé per tal de fomentar no només l’ús, sinó la unitat. El problema és que per fer aquesta campanya, necessitaríem que el Govern pepero que tenim al País Valencià ho acceptara. Però ja sabem què diran: “que això és un atac contra la llengua i cultura valencianes”. Molt trist. Ho deixe ací, per a un futur (esperem no molt llunyà).

Idea per campanya en favor de la llengua

Deixa un comentari

