El temps

Hui tornava de fer la compra amb el cotxe, sentia una cançó de Raphael que es diu “Chanson pour Patrick Dewaere”. Aquesta cançó, la primera vegada que la vaig escoltar no em va agradar molt, si l’escolteu sabreu per què. El to de la veu és… estrany.

Amb els anys he après que les cançons tenen els seus moments, que no existeix realment res que siga bo o dolent, sinó més bé cançons que s’emmotllen millor a la nostra vida… quan som xiquets, adolescents… quan ja ens fem mig-adults, adults o quan ja som persones grans… No tinc gaire clar que el dia que tinga 60 anys m’agraden les cançons que ara sent.

He d’admetre que, tot i això, sí que hi ha una cançó -o més bé un cantautor- que amb el pas del temps no li he perdut el gust: Silvio Rodríguez. És clar que no el sent cada dia, però de vegades hi ha èpoques que el tinc tot el dia posat: amb 25 anys, amb 20 i també ho feia amb 15 anys. Però… què són 10 anys?. Una mica més d’un 10% de la nostra vida, si és que realment arribem als 80 i no ens mata abans un càncer.

La qüestió (parlant m’he anat pels núvols)… la qüestió és que el sol em donava a la cara mentre conduïa. Durant uns segons he pogut vore la meua cara a l’espill retrovisor. Era curiós veure la textura que dóna l’edat, la pell és diferent. Podríem dir que és “pell d’home”, aquella pell que només tenia el nostre pare o el nostre avi… una pell diferent. De persona gran.

El temps dóna senyals. Dóna senyals que expliquen que està passant. Ens explica que la nostra vida és la dels nostres pares, és la dels nostres avis. Que no som més, ni menys que ells. Sobretot, però, ens ensenya que no som res.

Això sí, el sol d’aquesta vesprada… m’ensenya que res no importa mentre siguem vius i, sabeu què?. Que me’n vaig al carrer a pegar una volta!

El temps

Deixa un comentari

