De tornada a Alacant

Passat divendres, després de dos mesos sense tornar a casa, vaig arribar a l’estació d’Alacant-Terminal. Com que la meua mare no està molt per vindre a arreplegar-me i el nombre d’amics als quals puc demanar incondicionalment i sense cap problema que vinguen per mi és reduït, em tocà tornar en bus a casa.

Quan vaig pujar al bus, li vaig demanar al conductor:

– “Quant costa un bitllet?”

El conductor va respondre:

– “¿Qué?”

I jo vaig repetir:

– “Quant costa un bitllet?”

I el conductor repetí:

– “¿Qué?”

Llavors, vaig decidir canviar l’estratègia:

– “Quin preu?”

Però el conductor no es deixà guanyar:

– “¿Qué?”

I jo, estranyat, li digué novament:

– “Quin preu?”

I el conductor va dir, amb un to prou estúpid com per fer-me sentir estúpid:

– “No te entiendo”

Llavors, vaig bloquejar-me. No vaig saber què dir, més que passar al castellà i demanar-li el preu en castellà. No em va molestar que no sapiguera parlar o entendre el valencià, allò que em va fotre va ser la seua actitud estúpida davant d’una persona que li parlava en valencià.

Vaig seure i llavors al meu cap començaren a rondar les típiques idees: “li ho hauria d’haver dit en anglès o en francés”, i llavors segur que m’haguera entés. Però no. També podria haver-li demanat el full de reclamacions: com a ciutadà del País Valencià tinc dret a poder dirigir-me en valencià a tot arreu (tot i que no existeix l’obligació de respondre en valencià).

El cas és que l’actitud del conductor era clara: “Si me hablas en valenciano no te voy a atender”. Perquè la diferència entre “Quant costa un bitllet?” i “¿Cuánto cuesta un billete?” és bàsicament de tres vocals. Hi ha castellans-parlants que es mengen més vocals.

Em fot que aquest home no m’haja respectat. Els que parlem valencià sempre hem respectat els castellans, però moltes vegades ens hem trobat amb castellans que no només no ens respecten, sinó que ens fan sentir menyspreats.

No vaig poder pensar res més que:

BENVINGUT A ALACANT!!

De tornada a Alacant

2 pensaments sobre “De tornada a Alacant

Deixa un comentari

