Parlar amb propietat…

Ahir vaig poder fer una xarrada sobre el GNOME3 a la Volcànica.cat. No va eixir com em pensava. Per una part, va estar molt bé, ja que es va crear un debat interessant sobre la llibertat del programari i sistemes operatius. Però va ser un debat on no vaig saber defendre/mostrar clarament les meues idees.

A l’hora de plantejar un debat, de qualsevol tipus, la meua forma de defendre les meues idees és completament innòcua. Parle saben que TOT en aquest món és relatiu, tot depèn d’unes condicions que van des d’allò més interior de cada un de nosaltres, d’allò que hem après, d’allò que veiem cada dia, de la cultura del nostre país, del nostre continent, del nostre món i, fins i tot, del nostre univers.

Els nostres principis podrien ser uns altres si les condicions foren diferents. Ser de dretes o d’esquerres, que ens agrade més aquest equip o aquest altre.

En realitat, no hi ha res objectiu. Bé, potser la ciència en la seua essència més pura (les matemàtiques).

Llavors, tenint present això, em costa molt defendre les meues idees. I amb això em vaig trobar ahir. És una cadena de pensaments que bloqueja qualsevol tipus d’afirmació lògica en la meua ment. I sóc incapaç de dir res més enllà de: «això és el que jo pense, no vull convèncer ningú».

Podria dir que: «sé que tinc raó», que hi ha arguments per rebatre les bajanades que diuen altres. Però eixos altres ho diuen amb una «propietat», que semblen impossible de convèncer. Encara que no tinguen raó…

En definitiva, he de mirar-me això. Ja està bé de no saber defendre els meus principis, encara que siga de forma no invasiva.

Parlar amb propietat…

4 pensaments sobre “Parlar amb propietat…

  1. Hola Pau, jo trobo que et vas defensar prou bé, com sempre les rèpliques millors sempre et venen al cap uns dies després i no quan toca🙂

    Només és una batalla i no la guerra😛

    gràcies per tot i fins un altra,

    Ivan

    1. Hhahah, gràcies! També s’ha de dir que normalment quan parle amb gent, solen pensar més o menys com jo. Això dóna peu a no saber defensar-se quan te trobes en situacions on la gent no opina com tu…

  2. alfred diu:

    Ep!

    la meva experiència en debats és que d’una banda m’enriqueixen, és a dir em donen més arguments per a nous debats, d’altra m’ajuden a reflexionar i a millorar la meva idea respecte el tema que estem tractant. Sempre els trobo enriquidors.

  3. Tot i passar per aquí mesos després de l’escriptura, m’agradaria doanr el meu punt de vista sobre la problemàtica que comentes. Que tot sigui relatiu no implica que tot sigui desitjable. Les persones s’han de respectar, però les idees no. Aquest relativisme del postmodernisme és molt perjudicial per a la proliferació de les idees raonables. En aquest sentit, és important desenvolupar una nova manera de raonar, sense que ens perdi el políticament correcte, ni dogmes, ni caure en l’objectivisme. Takis Fotopoulos proposa en aquesta línea el ‘racionalisme democràtic’. Pots trobar les seves idees filosòfiques al respecte al Capítol 5, pg 196 del llibre The Multidimensional Crisis Book així com també en el 8 del Towards an Inclusive Democracy.

    Essencialment, en el tema que ens ocupa, tenim dues opcions, software privatiu o software lliure, ambdues tenen avantatges i inconvenients. Nosaltres com a societat racional escolliríem el segon. Malauradament, dins d’una economia de mercat estem encoratjats o m’atreviria a dir obligats a escollir el primer.

    No es tracta d’imposar res sinó esperar que les pròpies idees (raonades) esdevinguin el paradigma social majoritari a base de l’educació, la pedagogia i la praxis, aconseguint elevar el nivell de consciència de la nostra societat cap a una societat que ens sembli (raonadament) més desitjable.

Deixa un comentari

